Ekonomik tercihler belli oldu: Seküler Zara, muhafazakar LC Waikiki dedi

Türkiye’nin Sosyolojik Yapısı Yeni Bir Araştırmayla Açığa Çıktı

Türkiye’nin sosyolojik yapısına ışık tutan son araştırma, günümüz koşullarında fikirlerin alışkanlık ve söylemlerindeki değişimi ortaya koyuyor. Aksoy Araştırma tarafından Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “Yeni Nesil Sekülerler” araştırması, dikkat çekici sonuçlar sundu.

ETİ mi ÜLKER mi?

Araştırmada, ekonomik tercihlerde önemli veriler elde edildi. Seküler katılımcıların %26.5’i Eti’yi favori gıda markası olarak belirtirken, %12.6’sı Ülker’i tercih etti. Ülker’i sırasıyla Pınar (%9.1), Sütaş (%5.7) ve Nestle (%5.1) takip etti.

Muhafazakar katılımcılar arasında ise Ülker %26.3 ile ilk sırada yer aldı. Onu Torku (%14.6), Eti (%12.2), Pınar (%5.5) ve Sek (%5.2) izledi.

GİYİMDE HANGİ MARKA TERCİH EDİLDİ?

Araştırmaya göre, sekülerler arasında en çok tercih edilen marka Zara (%13.7) oldu. Onu Mavi (%9.7) ve LC Waikiki (%9.7) takip etti.

Muhafazakarlar ise %25.9 ile LC Waikiki’yi en çok tercih eden grup oldu. Ardından DeFacto (%10.1), Koton (%10.1) ve Mavi (%8.6) sıralandı.

BMW VE TOGG

Sekülerlerin favorisi BMW (%16.4) olurken, onu Mercedes (%15.5), Audi (%7.6) ve Volkswagen (%6.2) izledi. Muhafazakar katılımcılar için ise yerli otomobil TOGG (%11.6) ilk sırada yer aldı. Mercedes (%10.9) ve BMW (%9.6) ise onu takip etti.

ONLİNE Mİ FİZİKSEL Mİ?

Her iki grup da alışverişte karma modeli tercih ediyor. Sekülerlerin %75.7’si hem online hem fiziksel mağazalardan alışveriş yaparken, muhafazakarların %69.2’si de her iki yöntemi birlikte kullanıyor.

CAMİ GİDERLERİ KİME AİT OLMALI?

Araştırmaya göre, seküler katılımcıların %64.6’sı cami giderlerinin cemaat tarafından karşılanması gerektiğini savunurken, devlet desteğini destekleyenlerin oranı %35.4. Kadın seküler katılımcılarında bu konudaki görüşler daha netken, erkeklerin tutumu farklılık gösteriyor.

YERLİ Mİ GLOBAL Mİ?

Sekülerlerin %36.7’si global markaları daha güvenilir bulurken, muhafazakarların %44.9’u yerli markaları tercih ediyor.

KÜLTÜREL ETKİNLİKLERE KATILIM

Sekülerlerin kültürel etkinliklere katılım sıklığı geniş bir yelpazede değişkenlik gösteriyor. Yılda birkaç kez katılım oranı %28.3 iken, ayda birkaç kez katılım oranı %23.5.

GELENEKSEL AİLE YAPISINA SEKÜLERLERİN BAKIŞI

Sekülerlerin %45.1’i geleneksel aile yapısına büyük önem verdiğini belirtirken, muhafazakarların da benzer bir görüşe sahip olduğu ortaya çıktı.

Mart ayında gerçekleştirilen bu araştırma, 600 katılımcıyla online olarak gerçekleştirildi. Aksoy Araştırma Kurucusu Ertan Aksoy, yeni neslin kutuplaşmadan uzak, gelenek ve modern değerler arasında denge kurma eğiliminde olduğunu vurgulayarak, toplumsal barışa katkı sağlayacak bir yaklaşımın varlığına dikkat çekti.

Related Posts

Küresel piyasalar karışık seyrediyor! (14 Ağustos 2025)

ABD’de açıklanan enflasyonun korkulduğu kadar hızlanmamasıyla Fed’in faiz indirimine ilişkin fiyatlamalar güçlenirken, küresel piyasalarda risk iştahı yüksek kalmaya devam ediyor. Fed’in faiz indirimine gideceğine dair iyimserlik, ticari gerilimlerin …

ABD’de Fed Başkanlığı’na yeni adaylar

ABD’de Fed Başkanlığı’na yeni adaylar

Dünyanın 2 numaralı kripto parası için çılgın tahmin

İngiltere merkezli dev banka Standard Chartered, yıl sonu Ethereum tahminini 7 bin 500 dolara yükseltirken, 2028 sonu için ise tahminini 7 bin 500 dolardan 25 bin dolara yükseltti.

Çin’den büyük atak: Elektrikli araç satışları rekor kırdı

Yılın ilk yedi ayında dünyada satılan elektrikli araç sayısı yıllık bazda yüzde 27 artışla 10,7 milyona çıktı. Çin, 6,5 milyon satışla liderliğini sürdürürken Avrupa yüzde 30’luk büyüme yakaladı.

İtalya’dan önemli İtalyan şirketlerindeki Çin payını azaltma hedefi

2008 finansal krizinde İtalya, Çinli yatırımcıları memnuniyetle karşılamıştı

Dünyada 2. ülkemizde tek Erzincan’ın “ekşi suyu” küresel piyasada kapış kapış!

Kent merkezine 14 kilometre uzaklıktaki Ekşisu Mesire Alanı’ndaki Erzincan Belediyesi Ekşisu Erzincan Bögert Doğal Maden Suyu tesisinde, bölgede 40 dereceyi bulan hava sıcaklıkları nedeniyle artan talebi yetiştirmek için vardiya ve üretim kapasitesi …