Küba Dostluk Derneği’nden ABD Ambargosuna Karşı Bağış Kampanyası: “Küba’ya Güneş Enerjisi Taşıyoruz”
Küba Dostluk Derneği, ABD'nin Küba üzerindeki ambargosunu aşmak amacıyla bir bağış kampanyası başlattı. Bu kampanya kapsamında, Küba’ya güneş panelleri gönderilmesi hedefleniyor. Ankara’da düzenlenen basın toplantısında, Küba'nın Ankara Büyükelçisi Alejandro Francisco Diaz Palacios ve Josê Marti Küba Dostluk Derneği Başkanı Nahide Özkan, kampanyanın önemini vurguladılar. Büyükelçi Palacios, “2 binden fazla çocuk ameliyat bekliyor” dedi. Toplantıda konuşan Büyükelçi Palacios, Küba'nın yaşadığı enerji krizini şu sözlerle açıkladı: “Küba halkı, ihtiyaç duyduğu elektriği üretecek petrol temin edilemediği için neredeyse gün boyu süren elektrik kesintileri ile karşı karşıya kalıyor. Bu durum, gıda saklamayı imkânsız hale getiriyor ve hastanelerin işleyişini olumsuz etkiliyor. Bu, Küba halkına yönelik…